Beskrivning
SÅ ANVÄNDER DU SOCIALA MEDIER FÖR ATT MARKNADSFÖRA OCH BYGGA EN RELATION MED KUNDER
Genom kursen SOCIALA MEDIER FÖR ORGANISATIONER OCH FÖRETAG lär du dig använda sociala medier för att informera och marknadsföra, samt hur du kan föra en dialog med följare och kunder. Kursen är en grundkurs där du lära dig det viktigaste för att komma igång, och för att undvika att göra misstag som kostar pengar eller skadar er organisations varumärke.
Vi tittar bland annat närmare på hur du…
- kan skapa levande och intressanta bilder och video trots GDPR
- sköter kundkontakter och hanterar missnöjda personer i kommentarsfältet
- skapar säljande kampanjer och inlägg
- väljer rätt typ av sociala medier och hur du anpassar du innehållet efter de olika plattformarna
- analyserar era aktiviteter på sociala medier och hittar de saker som fungerar bäst
Vill du efter kursen gå vidare och lära dig mer om något ämne, så får du också länkar till en stor mängd kostnadsfria kurser, artiklar och instruktionsvideos som du kan titta på, skapade av experter och ledande företag inom digital marknadsföring.
“Kursen ger lite av ett helikopterperspektiv på hur man ska tänka när man lägger upp sin sociala mediestrategi. Bra också att denna kurs länkar till kompletterande kurser kring handgripliga moment såsom t ex annonsverktyget i Facebook. Tillhörande prov är ganska enkla, men fyller sitt syfte att man får tänka till ett varv till.”
– Per Nilsson verksamhetsutvecklare på Studieförbundet vuxenskolan
“Pedagogiskt upplagd kurs med många delar. Föredömligt med korta filmer om olika ämnen, det gör det lättare att ta till sig. “
– Tina, kommunikatör
“Gediget material som är allomfattande, möjlighet till fördjupning och samtal där man jobbar. Ger en grund i ämnet sociala medier för organisationer.”
– Tira, verksamhetsutvecklare på Studieförbundet vuxenskolan
Kursen är för dig som :
- driver ett företag och vill få bättre försäljning genom att nå nya kunder på sociala medier (Instagram, Facebook, LinkedIn mfl)
- jobbar med marknadsföring eller kommunikation för en organisation eller ett företag och vill nå ut bättre på sociala medier
Du får tillgång till hela utbildningen på en gång, och du har förstås ångerrätt om du tycker att kursen inte motsvarar dina förväntningar.